Βιώνουμε μια πραγματικά δύσκολη κατάσταση λόγω των περιοριστικών μέτρων που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Ο κατ? οίκον περιορισμός και η αναστολή των καθημερινών δραστηριοτήτων μπορεί να επιφέρει ψυχολογικές επιπτώσεις σε όλους μας.
Δεν είχαμε καν την ευκαιρία να προετοιμάσουμε τους μαθητές μας για την αναστολή λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Όσο και αν είναι δύσκολο, λόγω και της δικής τους συναισθηματικής κατάστασης, αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να το χειριστούν οι γονείς.
Οπλιστείτε με υπομονή, δύναμη και πίστη ώστε να βγούμε από αυτή τη δοκιμασία αλώβητοι και με τις λιγότερες δυνατές συνέπειες.
Υποστηρίξτε τα παιδιά σας που το διάστημα αυτό ενδεχομένως να βιώνουν σύγχυση, ανασφάλεια ή ακόμα και φόβο. Πιθανόν να αισθάνονται μπερδεμένα ή να βρίσκονται σε ένταση επειδή δεν μπορούν να ακολουθήσουν το καθημερινό τους πρόγραμμα.
Παρατηρήστε με προσοχή τις συμπεριφορές των παιδιών σας και προσπαθήστε να ανακαλύψετε το συναίσθημα που βρίσκεται πίσω από αυτές.
Αφήστε τα να εκφράσουν τις ανησυχίες τους, ακούστε τα με προσοχή και απαντήστε με ειλικρίνεια σε ότι τους απασχολεί. Ενημερώστε τα με απλά και κατανοητά λόγια για την κατάσταση που επικρατεί, τα μέτρα προφύλαξης και τι θα αλλάξει στις καθημερινές τους συνήθειες.
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι αν εσείς αντιμετωπίζετε με ηρεμία την όλη κατάσταση και τα παιδιά θα νοιώθουν ασφαλή.
Εμπλουτίστε το χρόνο παραμονής στο σπίτι με δημιουργικές δραστηριότητες (π.χ. ζωγραφική, κολάζ, κατασκευές με χαρτί ? κλωστές ? παλιά υφάσματα, κουκλοθέατρο κ.α.) και δημιουργήστε μια νέα καθημερινή ευχάριστη ρουτίνα.
Δώστε την ευκαιρία σε εσάς και τα παιδιά σας να περάσετε χρόνο μαζί και να αναθερμάνετε τις σχέσεις σας (παίξτε, γελάστε, μαγειρέψτε, δείτε παλιές φωτογραφίες) και να αναπτύξετε δεξιότητες αυτονομίας των παιδιών σας.
Επικοινωνήστε με αγαπημένα πρόσωπα και δώστε τους τη δυνατότητα να μιλήσουν με θείους, νονούς, παππούδες κλπ.
Ας εστιάσουμε στη θετική πλευρά έχοντας αισιοδοξία και ελπίδα.
Η ψυχολόγος του σχολείου και η ομάδα υποστήριξης.